Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.05.2009 14:21 - Кратък разказ за Свети Георги
Автор: dendri Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2928 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 06.05.2009 14:28


Честит Гергьовден! Честито на всички именници!

image

Легендата повечето я знаете,но аз ще я разкажа на бързо, ей така... за кеф и удоволствие. (-:
  Такааа... значи:
Георги бил огън момче и много обичал да се бори. За различни каузи и все правилни.
Връщайки се от една битка минал през един град на езичници. На входа на града, до едно езеро, видял плачеща девойка. Тя му разказала, че в града им почитали като бог един лют змей, който доста често бил гладен. Всяка година му принасяли в жертва невинна девойка, а тази година било дошло ред на нея, Царската щерка.
Георги, кат се потресъл и разлютил, поискал среща на високо равнище с царя на града. Получил възможност и започнал да го убеждава - да не слугува на ламята и да не изпълнява езическия ритуал, ами по-добре да приеме християнството като своя вяра. Царя, не вярвал много, много че ще помогне, ама решил на този етап, ченяма да навреди. И въпреки, че приел Христовата вяра, поискал доказателство... Поискал Георги да пребори чудовището. Смелият момък се съгласил, но рекъл да си почине, та полегнал в скута на царската дъщеря. Тъкмо се унасял в трети сън, водите на езерото се разбунтували,земята се разтресла, а от една десет метрова вълна излязъл Змея. Георги още си похърквал леко, когато една сълза на благородната мома, паднала върху юнашката буза. Като рипнал Георги, с молитва на уста и копие в ръка, свирнал на бялото конче, скочил връз него и заковал с един  удар лошия  Змей. Право в лошата кратуна го заковал, а от корема му тоз час излезли живи и здрави всички, изядени прежните години момичета.
   Царят благодарен за спасението на дъщеря сии народа си, удържал на обещанието си и приел, заедно с целия град,  Христовата вяра. На Георги от тогава му викали Победоносец. Днес той покровителства и войниците...за това честито и на тях.


Това е от мен. Весел празник... с агнешко, зелена салатка и руйно вино...Както си трябва.

ПП. Още не съм родила, но всеки момент... Стискайте палци (-:


Тагове:   Гергьовден,


Гласувай:
0



1. gothic - Стискаме, много силно!!! за един ...
06.05.2009 14:24
Стискаме, много силно!!! за един стабилен и уверен в себе си Телец! Много късмет от мен :))))
цитирай
2. dendri - Благодарско gothic!
06.05.2009 14:34
Усещам, че тези дни ще бъде!
+ - десетина дни... и очаквайте включване. (-:
цитирай
3. gothic - С нетърпение. . . очакваме пълен ...
06.05.2009 14:49
С нетърпение...очакваме пълен доклад :))))
цитирай
4. an200 - И аз стискам палци!))
06.05.2009 14:53
Убедена съм,че всичко ще е наред.Споко!И с усмивка!)
цитирай
5. soleilelle - (:
06.05.2009 15:08
всичко ще бъде наред,бъдещо майче(:
честит празник (:
цитирай
6. melsun - :))
06.05.2009 22:06
Стискам и аз палци! :))
Поздрави и усмивки от мен! :))
Баща ми е Георги...Хапнахме, пийнахме и така :)))
цитирай
7. trevistozelena - и аз и аз
09.05.2009 13:04
стискам, чакам:) но както съм закъсняла с коментара си, като нищо бебенцето вече да ми е изпреварило пожеланията за леко и спокойно раждане:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dendri
Категория: Лични дневници
Прочетен: 460546
Постинги: 97
Коментари: 530
Гласове: 3778